Położą tory do samej Włodawy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej rewitalizacji linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa. Docelowo dzięki realizacji tego projektu możliwe ma być przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii, a pociąg przez Okuninkę ma dojeżdżać do samej Włodawy.

Inwestycja o wartości ponad 500 mln zł netto, w tym dokumentacja projektowa za ok. 9 mln zł netto obejmuje odnowienie ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm – Olchówek oraz budowę ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy. Czas przejazdu między Włodawą a Chełmem ma wynosić ok. 53 min. Dzięki realizacji projektu możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii. W ramach prac planowana jest modernizacja 9 przystanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowa stacji Włodawa Miasto. Dokumentacja ma powstać do pierwszego kwartału 2027 r., a wykona je firma Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o. Ta sama firma będzie odpowiedzialna także za opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowego połączenia kolejowego między Lublinem i Łęczną.

Dalszą część wiadomości znajdą Państwo na stronie Nowego Tygodnia.

1 Komentarz do "Położą tory do samej Włodawy"

  1. Nawet miejscowości nie umiecie poprawnie wpisać, pożal się Boże dziennikarze

  2. Ciekawe. Ilu pasażerów będzie podróżować do Chełma? I po co? No i kto będzie dokładał do tego interesu, bo przecież opłacalność takiego transportu jest baaaardzo wątpliwa

  3. To gdzie ma być ta stacja (dworzec?) we Włodawie?

  4. Pewnie jest to opłacalne i potrzebne mieszkańcom Włodawy i np Okuninka. Połączeń busowych do Chełma nie ma za wiele a jeżeli ktoś planuje dalszą podróż pociągiem to chyba nieźle pomyślane

  5. POł miliarda na inwestycję która nigdy się nie zwróci??Może za PIs-u ale ci nowi umieją liczyć i zwijają każdy większy projekt.Zresztą Okuninka ,sezon trwa dwa miesiące ,ludzie są zależni od pogody.Z Włodawy ile osób jeździ do Chełma komunikacją,większość woli już autem.Miejsce na dworzec ,ciekawe gdzie.Wiem ,dworzec niepotrzebny bo przecież mały szynowy busik..I dla tego busika pół dużej bańki wydać .Komu ten bajer.Sprawa wypływa zawsze przed wyborami ,wcześniej były mrzonki o przejściu granicznym ,a dziś to.

  6. Czysty idiotyzm.

  7. Brawo! Komunikacja jest potrzebna! Nie każdy ma samochód!

  8. Oczywiście,że tak. Wygodniej podróżuje się pociągiem: więcej przestrzeni, toaleta. Oby ten przystanek miał dogodną lokalizację

  9. lokalny patriota | 13 lutego 2024 at 01:24 |

    No i się zaczęło jakiś idiota pisze co mu ślina na język przyniesie. Zresztą to chyba ten sam co torpeduje wszystkie inwestycje, czytaj rozwój powiatu. Hasła typu kiedy to się zwróci, kto będzie jeździć i jakieś tam bzdury. Czy się zwróci to się zobaczy. Z resztą co ma się zwracać i komu? Tutaj chodzi o rozwój regionu i cywilizację jak inne miasta to robią, a którą ktoś kiedyś zawalił, zaniedbał. Powiem jeszcze jedno, że głównym kryterium przyciągnięcia inwestorów jest m.in. linia kolejowa do danej miejscowości. Nie chce mi się więcej pisać , bo myślę że władze miasta, powiatu jakieś szkoły pokończyły.

    • Rozwój powiatu? A ty jakieś szkoły pokończyłeś?

    • Otóż to | 13 lutego 2024 at 22:23 |

      Popieram twoje zdanie. Projekty powinny być większe niż obecna władza. Już samo podawanie w wątpliwość CPK, czy kontenerowego Świnoujścia to szkodnictwo gospodarcze. Popieram.

  10. Super. Jeszcze kilka lat i pociąg będzie nie wakacyjny, jak obecny ale całoroczny.

  11. Aż kilka lat?! Prowadzimy dyskusję, angażujemy się emocjonalnie, gdybamy a tak naprawdę nic nie wiemy. Pewnie i pan burmistrz też nic konkretnego nie wie o tym projekcie. Dajmy na luz póki co

  12. Dlaczego upadł PKS? bo prawie nikt już z niego nie korzystał. Z Lublina lub z Chełma do Włodawy jechało kilka osób. Dlaczego rezygnują przewoźnicy wynajęci przez powiat do obsługi tras z terenu powiatu? Bo prawie nikt z tego nie korzysta. Pociąg? Do Chełma? ( Żeby przynajmniej do Lublina- to może). 500 mln netto? To ma się potem jakoś utrzymać?

    • PKS upadł, bo co 3 bilet kierowca sprzedawał bez biletu 🙂 bo kradli paliwo na potęgę! Bo wszyscy mieli w dupie PKS – miasto,powiat,gmina, województwo!

  13. Ogarnij się i przejdź się na ten tzw dworzec autobusowy. Nigdy do Lublina albo do Warszawy nie odjeżdża kilka osób. Zawsze jest komplet! Mieszkam obok i widzę przez okno. Porozmawiaj też z przewoźnikami

  14. dworzec PKP ma być koło ronda przy wylocie na lublin

  15. a ile do chełma. ilu pasażerów ile busów dziennie? zbierze się chociaż jedna czwarta wagonu kolejowego? i ile takich kursów dziennie przewidzieli projektanci tego interesu? ileż fajnych i potrzebnych rzeczy można by za to zrobić. ile szpitali uratować, ile dróg wyremontować. 500mln

    • jak za kasę centrali to niech budują ale po oddaniu do użytku za rok nie będzie już ani busów ani pociągu do chełma bo pasażerowie się podzielą.

  16. Ludzie! Włodawa to nie pępek świata!!!! To jest remont istniejącej linii plus nowy przystanek! Nie tylko dla szlachty urodzonej na dawnej Alei Wyzwolenia! Ludzie mieszkający wzdłuż linii będą mogli szybciej dojechać do lekarza, szkoły, na kurs prawa jazdy, egzamin albo na przysłowiowy dzień dyszla!
    To po pierwsze! Po drugie komunikacja lokalna nie zawsze musi na siebie zarabiać! Chodzi o społeczność! Brak komunikacji to WYKLUCZENIE.
    Po trzecie! Inwestycje finansuje spółka skarbu państwa PKP, kasę wykładamy wszyscy nie tylko najbardziej dochodowy powiat w kraju, no ten szlachecki, czyt.”włodaski”. Naprawdę, nie ma powodów do narzekania!

  17. Brawo! Nareszcie sensowny głos

  18. ekonomista | 14 lutego 2024 at 23:32 |

    Powinno się wprowadzić cenę paliwa co najmniej 10zł/l wtedy ludzie chętnie przesiądą się na kolej.

    • Otóż to | 15 lutego 2024 at 00:19 |

      A po 20, to jeszcze chętniej. Dobre.

      • Po 30 zł za litr ,czy nas coś jeszcze w tym szaleństwie zaskoczy?Otóż coraz mniej.Eurokołchoz stać dziś na wszystko.Ktoś kiedyś pomyślał nad logiką wpuszczania połowy świata do EU ?Jaki sens ma ratowanie światowego klimatu przez gospodarkę Unii ,która wytwarza ok 7 % światowych zanieczyszczeń?Ale właśnie tak się dzieje.I jak w schyłku ZSRR na problemy coraz więcej abudrów.Co tam 50% redukcji,im się marzy 90% !Wykończą rolnictwo,wykończą taką Polskę i inne mniej zamożne kraje EU.30 zł za litr to mała betka w tych czasach,małe piwko dla nich.Wiem że piszę nie w temacie kolei ale sami widzicie co się dzieje np w handlu w Ukrainą i przepływem towarów.Wszyscy widzą,że niesprawiedliwie ale mimo wszystko się kręci.W ogóle zakażą aut bo na problemy więcej szaleństwa .I co im zrobicie?

        • Otóż to | 15 lutego 2024 at 16:08 |

          Zgadzam się z takim poglądem. Zwłaszcza, że CO2 w atmosferze jest chyba 0.4%, czy 0,7%nie pojemności, żeby się nie kojarzyło.

  19. Tam gdzie są tory tam jest przedsiębiorstwo.

  20. Tylko szkoda, że pociąg do Chełma a nie bezpośrednio do Parczewa ;/

  21. Internet Telewizja Włodawa

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Skip to content