Jak usprawnić proces rekrutacyjny? Wskazówki

Skuteczny proces rekrutacyjny powinien spełniać oczekiwania zarówno pracodawcy, jak i kandydatów na dane stanowisko. Często brakuje dobrej komunikacji czy regularnego feedbacku. Poznaj nasz wskazówki dotyczące usprawniania procesów rekrutacyjnych.

Szanuj czas swój i kandydatów

Współcześnie rekrutacja to proces wymagający cierpliwości oraz pomysłowości. Z tego względu wiele firm decyduje się na oddelegowanie tego zadania do zewnętrznych firm, które z reguły zajmują się procesami rekrutacyjnymi. Z jednej strony jest to znaczna oszczędność czasu, ale również możliwość ograniczenia kosztów związanych z prowadzeniem własnego działu rekrutacyjnego. Jeśli także chcesz oddać poszukiwanie nowych pracowników w ręce specjalistów, możesz skorzystać między innymi z oferty na stronie: https://www.lhhpolska.pl/.

Konkurencyjne firmy stale szukają nowych rozwiązań, gdzie automatyzacja procesów stoi na czele potrzeb. Tym samym, jeżeli nie jesteś w stanie nadążać za zmianami, z pewnością będziesz tracił w oczach kandydatów.

Opis stanowiska – jak powinien wyglądać?

Pierwsze zetknięcie kandydata z firmą ma kluczowe znaczenie w procesie wyboru potencjalnego pracodawcy. Z tego powodu należy dopracować wystawiane ogłoszenie o pracę. Zanim opublikujesz przygotowaną formułkę, wyobraź sobie profil idealnego kandydata. Zastanów się, czy takowy może istnieć w otaczającym Cię środowisku.

Jeżeli masz przygotowaną listę niezbędnych kompetencji oraz umiejętności, skorzystaj z darmowych wyszukiwarek dla firm. W ten sposób możesz w szybki sposób sprawdzić nasycenie rynku pracy wybraną grupą o zbliżonych kwalifikacjach. Jeżeli nie jest to wystarczająca ilość osób, wtedy warto zmodyfikować nieco oczekiwane warunki.

Dobry opis stanowiska musi spełniać kilka kryteriów. Przede wszystkim należy skompresować niezbędne informacje, aby kluczowe dane znajdowały się w obszarze 1-2 scrollowań na urządzeniu mobilnym. Pierwsze wrażenie jest niezbędne, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata. Pamiętaj również o uwzględnieniu odpowiedniego czasu publikacji ogłoszenia.

Komunikacja kluczem do sukcesu

Jakość rekrutacji jest znaczącym elementem wizerunku pracodawcy. Z tego powodu warto zadbać o różne aspekty tego procesu w sposób stosowny dla kandydata i zespołu rekrutacyjnego. Kluczową częścią tej drogi oprócz opisu stanowiska i wizualnej warstwy ogłoszenia okazuje się kontakt z rekruterem. Jego zachowanie i profesjonalizm wpływają znacząco na postrzeganie firmy przez potencjalnych przyszłych pracowników.

Z tego powodu warto określić jasne i przejrzyste standardy pracy w grupie rekruterów. W ten sposób ujednolicasz system zachowań i komunikacji z kandydatami. Dobrą praktyką okazuje się również zachowanie płynnego kontaktu z aplikantami. Warto zadbać o wysyłanie automatycznych wiadomości z potwierdzeniem udziału w procesie. Często przydatną kwestią będzie również informowanie o odrzuceniu kandydatury.

Skip to content