PKP swoje, samorządowcy swoje

Stało się to, czego można było się spodziewać. Koszt rewitalizacji linii kolejowej z Chełma do Włodawy z budową torów przez Okuninkę i dworca w zachodniej części miasta stał się zbyt drogi. Samorządowcy z Włodawy przedstawili więc kolejarzom najbardziej efektywną koncepcję. Za dwa tygodnie przekonamy się, czy zostanie zaakceptowana.

Dwa tygodnie temu reprezentacja gminy Włodawa, miasta i powiatu spotkała się w Lublinie z przedstawicielami PKP, którzy nie przekazali dobrych wiadomości. Okazało się, że inwestycja jest tak potwornie droga, że by w ogóle doszła do skutku, trzeba ją uczynić tańszą. Kolejarze zrezygnowali więc z budowy linii przez Okuninkę i z budowy dworca przy włodawskiej galerii. To oczywiście wywołało niezadowolenie wójta, burmistrza i starosty, których poprali urzędnicy marszałka.

Efektem tego spotkania miało być wypracowanie nowej trasy przez samorządowców, która nie będzie uwzględniała budowy trzech mostów i dworca po zachodniej stronie Włodawy. I taką koncepcję przedstawiono na środowym (5 lutego) zebraniu z PKP. Kolejarze cały czas mocno optowali za trasą zaczynającą się na wysokości garbarni w Orchówku i biegnącą wzdłuż południowej części tej miejscowości odbijająca na północ w stronę Okopca, gdzie miałby być zlokalizowany dworzec. Taki przebieg trasy kłócił się z tym opracowanym przez samorządy.

Dalszą część wiadomości znajdą Państwo na stronie Nowego Tygodnia.

1 Komentarz do "PKP swoje, samorządowcy swoje"

  1. Gdzie można zapoznać się z argumentacją włodawskich samorządowców o potrzebie wybudowania do Włodawy linii kolejowej?

  2. Czy ci samorządowcy wiedzą ile kosztuje nowy most przez rzekę Włodawkę?
    Nowy most, nasypy pod tory (teren zalewowy). Kto za to zapłaci? Wiesiek ,wójt i burmistrz oraz starostowie są laikami. Kiedy będzie cpn w gospodarce komunalnej?

  3. Gieniusze ekonomii i haseł wyborczych. Jedni mają plan ratowania szpitala, drudzy budowy stacji paliw z paliwem po 5.19 i wykorzystywaniem swoich znajomości biznesowych do ściągnięcia biznesu na ściernisko, a trzeciemu najlepiej wychodzi wywożenie żużlu na drogi polne. Teraz razem będą ciągnęli tory do Włodawy, by był dojazd do Chelma.
    Gieniusze

    • Te Stadninę Audiasza dawno trzeba rozgonić, albo niech się wezmą za prace a jak nie to niech za…. do Parczewa. Zygać mi się chce jaka jest ich podejście do pacjenta. Możecie mnie wyzywać ale prawdy nie zmienicie

  4. Czyżby chłopaki i dziewczyny pokupowali nie te działeczki co trzeba? 🙁

  5. Włodarzy Gminy i Powiatu zacznijmy wozić z Korolówki do Wisznice. Taka fajna droga to nie dość że mechanicy i sklepy motoryzacyjne zarobią a i dentyści na NFZ może plomby pozakładają te metalowe?

    • Dentyści? Na NFZ? Im się nie opłaca wypełniać papierów. Z bolącym zębem i tak przyjdzie. (Bo kowali juz nie ma)

  6. Jeden siedzi w mieście i gdyby poprzednicy nie zostawili projektów, to nie widziałby co ma robić, tak jak teraz gdy jest problem z MPGK, drugi jątrzył na sesjach powiatu o szpitalu, a teraz sam nie wie co ma z nim zrobić, trzeci siedzi bo siedzi w gminie i teraz we trzech wpadli na super pomysł linii kolejowej Chełm-Włodawa.

  7. Odbudowa tej linii to dobry pomysł bo bynajmniej nie chodzi o połaczenie Włodawa -Chełm ale również o połaczenie z innymi duzymi miastami w Polsce jak Kraków Warszawa czy Rzeszów z którymi Chełm będzie połączony szybką koleją która rozwija predkość do 260 km/h. To jest wizja przyszłości no ale nikt włodawian za uszy nie będzie ciągnął… skorzystają inni.

    • Kolejarz, a Ty w którym urzędzie pracujesz, że taką propagandę wyborczą głosisz?
      Po pierwsze nie będzie żadnej expresowej koleji z Chełma do Lublina, przewidywana jest dopiero z Lublina w stronę Warszawy, po drugie jakie to ma być bezpośrednie połączenie z Rzeszowem, którędy ? I wiedz, że z Lublina do Rzeszowa też nie jest przewidywana expresowa kolej.

      • zwrotniczy | 17 lutego 2025 at 07:23 |

        I sam sobie odpowiedział Szanowny internauta, do Rzeszowa będzie ale może nie 260 tylko wolniej bo planuje się odcinek Szastarka -Janów Lubelski – Biłgoraj a stamtąd dalej na południe w tym również Rzeszów. Zresztą co tu gadać aby coś się zmaterializowało najpierw musi być wizja… i tyle w temacie. A linie Chełm – Orchówek i tak zostanie odnowiona nawet jak włodawiacy nie będą chcieli u siebie kolei 🙂

  8. Banda dyletantów i tyle w temacie.

  9. Wam się marzy kolej? Edziecie miec jak druga elektrownie atomową. Będziecie mieć kolejki w PUPie, a jeszcze lepiej, kolejki w biurze mobilizacyjnym. Rządzący fanatyk tzw rozwoju dyfuzyjno-polaryzacyjnego wszystko wywali jak cpk, atomowe elektrownie, porty, fabryki amunicji i zbrojeniówkę. Już Bejda nie lokuje 50% pieniędzy w polskich zakładach zbrojeniowych? Itd. A’propos, gdzie jest Bejda?

  10. Mamy we Włodawie chyba podstrefę ekonomiczną a w Orchówku masę parceli, przydział mocy i oczyszczalnie? Może warto w tym kierunku jak przejście graniczne, miejska stacja paliw itp. nie wypaliło?

  11. Kocham kolej | 16 lutego 2025 at 19:53 |

    Boże, daj nam wreszcie tę kolej. Czekamy tu na końcu świata na nią ponad 130 lat. Inne linie nawet po dziesiątkach lat są reaktywowane, budują nowe, a tu o kawałek torów takie deliberacje. Kolej ma być i już!

  12. Przytaczając niejakiego Trzaskowskiego po co we Włodawie dworzec kolejowy jak jest takowy wiza wi w Tomaszòwce na Białorusi i z nazwą Włodawa

  13. Let It be ….

  14. Nieważny | 18 lutego 2025 at 19:49 |

    To już widzę jak kilku a może jeden komentator niekoniecznie z naszego miasta blokuje rozwój Włodawy. Tak było we wcześniejszych projektach dot. inwestycji budowy rond, sygnalizacji świetlnej itd.Dlatego robi się tutaj zaścianek, a był znaczący powiat, który starsze pokolenia znają do dzisiaj. Wiem, bo byłem na drugim krańcu Polski i powiedziałem skąd jestem i starszy człowiek dokładnie był zorientowany. Mówił o jednostce wojskowej, garbarni itd. i przytaczał nawet miłe wspomnienia. Młode pokolenie, dzięki indolencji ówczesnych władz już takiej wiedzy nie posiada. Resztę dopowiedzcie sobie sami

    • To jaki wpływ na rozwój gospodarczy ma mieć odcinek torów Włodawa-Orchówek?

      • Żaden

      • Znajdujemy się na etapie społeczeństwa tradycyjnego (przynajmniej nasz powiat) więc kolej sama w sobie jest postępem. Jest to jeden z etapów do społeczeństwa przemysłowego. Bez kolei dalej ani rusz. Odsyłam do definicji społeczeństwa tradycyjnego. Reasumując kolej motorem postępu. 🙂

  15. Wiecie po co kolej? Żeby rozlokowani nachodzcy mogli przyjechać tabunami. Z ośrodków CIC.

    • obserwator | 22 lutego 2025 at 15:50 |

      mamy całe rzesze uchodźców. no i co z tego???

      • Jak to co pracuj ciężko żeby były dziengi na socjal dla nich

        • nie bardzo rozumiem bo czym się różnią co do zasady krajowi „socjalni”, którzy pracą się nie pohańbią??? Polski potentat WIPASZ zatrudnia setki obcokrajowców i co z tego złego???? budują polski kapitał i tyle w temacie. do budowy Orlenu tysiące emigrantów ??? bo przecież w Polsce niema kto ??? czy jak to jest ????

  16. kolej tak ale Parczew – Włodawa – Chełm

  17. Połączenie kolejowe z Parczewem byłoby sensowne ale koszt budowy….

  18. Internet Telewizja Włodawa

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Przejdź do treści